Talán mondanom sem kell, hogy a P12-es a hazai piacon nem volt túl kelendő. 1974-ben l6 bizonytalan lóerőnél és a jellegzetes T5-kattogásnál jóval többre vágyott a Mobil-üzletek közönsége, s akinek a magyar termék volt a fontos, vásárolhatott egy dögös 21-est.
A népszerűség ma sem lengi körül a P12-est, pedig végül is egy jó kiállású motorkerékpár, amelyből nem túl sokat készítettek. Ennek oka talán a kétarcúsága, a modernnek ható színkombináció alaposan megfiatalítja az ősi technikát. Aki egyhengeres Pannóniára vágyik, szívesebben választja a klasszikus vonalakat hordozó T5-öst.
Egy gyűjtő számára viszont "kötelező kűrnek" számít a P12-es beszerzése, és az egyszerű szerkezet restaurálása általában nem jelent különösebb feladatot. Esetünkben a felújításra kiszemelt motorkerékpár eredeti, bár erősen viseltes fényezésű volt, a krómozott alkatrészeken sok rozsdával.
Szétszereléskor derült ki, hogy a motorban néhány elem cserére szorul, és a forgattyúsházban egyes perselyek kopottak, illetve a berúgótengely perselye repedt. A főtengelyen lévő kopás miatt a teljes felújítást nem lehetett elkerülni, természetesen a henger fúrása és új dugattyú beépítése is szükséges volt.
A kiszakadt borítású nyerget áthúzatták, az első teleszkóp gumiharmonikáját és mindkét gumiköpenyt újra cserélték. Minden csapágy és szimmerring új. Az oldalkocsin főleg lemezmunkák adódtak, némi hegesztés és egyengetés után következhetett a kárpitosmunka, a felújított ülések, az új szélvédő és szélvédőborítás beszerelése.
Végül is a teljes felújítás három hónapig tartott, mint a restaurálást irányító Kothencz Attila szarkasztikusan megjegyezte: a fényezés és a krómozás lassúsága miatt.
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.