
A kialakult helyzettel kapcsolatban megkérdeztük olvasóinkat, hogy mit gondolnak Gábor előzéséről, helyesen cselekedett-e, vagy sem. Érdekes módon szinte pontosan megegyezett a pozitív és negatív vélemények száma: sokak szerint Gábor bátran viselkedett Katarban, míg mások felesleges húzásnak értékelték az esetet. Olvasóink sokszor felidézték a Ferrari ominózus esetét 2002-ből, mikor is - csapatutasításra - az élen haladó Barrichello "átadta a győzelmet" Michael Schumachernek. Íme néhány vélemény a beérkezett közel ezer közül:
"Ez nem teljesen egyéni sport, Talmácsi mögött egy egész gyár van, meg egy profi versenycsapat, ezért ilyen helyzetben a 'csapattársak' között nincs helye versenynek, hogy ki a gyorsabb, mindketten a KTM szolgálatában állnak és első a csapatérdek, nem az, hogy ki a fasza gyerek virtus meg ilyenek(lásd pl. kerékpár). Kallio lehet hogy már nem is erőlködött a végén. Szóval, nagy hülyeséget csinált Talmácsi."
"Ha a csapatutasítás teljesen egyértelmű, Talmának be kellett volna tartani (sajnos tiszta Forma-1!), de akkor azért támadták volna, hogy miért nem előzte meg Kalliót. Ezek után már egyértelmű, hogy nem kap jó motort a következő futamokon, sőt! Jobb lenne, ha nem is a KTM-nél folytatná, hiszen a 250ccm-es KTM még úgysem lehet eredményes a következő szezonban. Az idei eredményei alapján jobb csapathoz is kerülhetne. HAJRÁ, TALMA!"
"Talmácsi még versenyben van a világbajnoki címért, és ebben a sportágban sem csupán a részvétel a fontos. Ha csupán 1% esélye van győzni, akkor is küzdenie kell. (A Forma-1-ben mindenki felháborodott annak idején a "leosztott lapok" stratégiáján; ez ugyanaz a kategória.) Hajrá, Talma!"
"Minden versenyt meg KELL nyerni, ez a sport egyik alapvető lényege! Ki tudja, talán még Talma is lehet bajnok. Gondolni kell a Schumacher, Barrichello Ausztriában végrehajtott kis malőrére, mekkora égés volt..."
"Gábor nem tartotta be a vezető utasítását, így megérdemelné a szerződés felbontását. Tudni kell: aki fizet, az dirigál!"
"Ha én lennék Talmácsi csapatfőnöke, akkor biztosan repülne a csapatból. Egy komoly gyári pilótának ennél profibban kéne viselkednie..."
"Véleményem szerint a verseny addig tart, amíg a kockás zászlóval le nem intik. Szánalmas Kallio indoka, hogy azért lassított, mert biztos volt a győzelmében. Egyébként meg úgy könnyű vb-t nyerni, ha hagynak győzni. Talmának meg lehet, pont ez az 5 pont kell a vb-címhez!"
"Sportszerűtlen hülye volt (de azért gratula!)"
"Ezekkel a 'képességekkel' akár alázatosabb is lehetett volna, már amennyiben egy szintet feljebb akar lépni, a földszintről a félemeletre..."
"Bármennyire szomorú,de Talmácsinak nem kellett volna megelőznie Kalliót!"
"Amíg van esélye a vb-elsőségre, addig húzza csak a gázkart maximálisan, hiszen erről szólna az igazi sport! Kallio egy tökfilkó pancser."
"Amíg matematikailag esélye van Gabinak a vb-címre, bármikor megelőzheti csapattársát!!!! Ez nem a Ferrari!!!!!"
"Ha valóban ez volt a csapatutasítás, akkor sajnos komoly hiba, bár az F1-ben nem szeretik az ilyesmit nyíltan felvállalni. Kallio nyafogása ezzel együtt kicsit kislányos. Remélem, a KTM nem akarja nyíltan megtorolni Talmán az esetet."
"Ez egy verseny! A gyorsabb nyer, a lassabb veszít. Szerintem jól tette, amit tett, hogy nem alacsonyodott le gusztustalanra, mint a Formula-1-es csapatok némelyike."
"Talmácsinak semmi helye egy csapatban, ha nem tud annak megfelelően gondolkodni, vagy pusztán önző!"
"Ostoba tipikus magyar: irigy, pénzéhes! Ez nem profizmus, ez butaság! Ez egy csapatsport!!! Hajrá, Gábor, de ne legyél buta!!!"
"Helyesen döntött. Véget kellene végre vetni a sportban burjánzó szokásnak, miszerint nem a legjobb nyer, hanem az akit a menedzsment és a piac első helyre kíván."
"Szerintem ez a tipikus esete volt annak, amikor Barrichellónak mondták, hogy engedje el Schumachert. Nos, most Talmának is gyakorlatilag ez volt a feladata, csakhogy ő (szerencsére) nem igazán törődött más eredményével, csak a sajátjával. Legközelebb is így kell csinálni!!! Hajrá, Talma!"
"Legszánalmasabb volt az egészben a 'nem tudtam, hogy már vége van' szöveg. Nem volt szimpi, inkább mondta volna meg a frankót (pl: szarok a csapatutasításra). Persze normális versenyző ilyet nem csinál. Örülhet, ha nem rúgják ki. Kár volt érte."
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.