Talmácsi Gábortól egyre inkább távolodik a világbajnoki cím. A KTM magyar versenyzője ötödik lett a Malajziai Nagydíjon, nyert Thomas Lüthi, aki mindössze két ezredmásodperccel előzte meg Mika Kalliót. Valentino Rossi a második helyen futott be a MotoGP-ben, ezzel megszerezte a világbajnoki címet.

Talmácsi a délelőtti bemelegítő edzést megnyerte Mika Kallio és Julian Simon előtt, fél másodpercet vert csapattársára. Na de a verseny az mindig más. Már rögtön a rajt nem sikerült igazán jól, Talmával ellentétben viszont Kallio rakétaként robbant ki, és az első kanyarban első volt Pasini, Lüthi, Simon és Talma előtt. Lüthi hamar az élre állt, s azonnal megpróbált meglógni a mezőnytől, az első kör végére nyolctizedes előnyt tudott összemotorozni magának.
A második helyen időközben csere történt, Simon utasította maga mögé Pasinit, szokatlan formáció kezdett kialakulni: Lüthi egyedül motorozott az élen közel egy másodpercre elnyúlva a kis üldözőbolytól, amelyben három KTM és Pasini küzdött egymással, őket szintén egy másodperccel lemaradva követték az üldözők. Simon kis időre ki tudott válni a bolyból és megközelítette Lüthit, vele ellentétben Pasini kezdett leszakadni. Tóth Imre a 24. helyen motorozott ekkor egy igen sűrű mezőnyben, ráadásul pár másodpercre leszakadva csak a pontszerző helytől.
Talma a negyedik körben Kallio mögé állt be a harmadik helyre, míg Simon visszaszorult a negyedikre. Ezután szinte unalmasan rótták a köröket a versenyzők, a három KTM-es versenyző próbált felzárkózni Lüthire, míg a mezőny hátsó részét bukások tizedelték. A kilencedik körben Kallio kivált a másik két KTM-essel alkotott bolyból és egyedül kezdte üldözni az élen motorozó svájcit. Sajnos Simon és Gábor sem tudta tartani a tempót az élen haladókkal, ráadásul Julian a harmadik helyet is visszavette Gábortól.
A tizedik kör végére Kallio 0.865 másodpercre faragta Lüthivel szembeni 1.2 másodperces hátrányát, míg Simon és Gábor 2.454 másodpercre lemaradtak Kallio mögött. Őket Pasini üldözte magányosan 2.967 másodperces lemaradással, mögötte Faubel következett szintén magányosan. A hetedik helyen motorozó Simoncelli már egy nagyobb bolyt vezetett.
Pasini vészesen kezdett közeledni a két osztrák gépen motorozóhoz, a tizenharmadik kör végére megérkezett a nyakukra, a célegyenes végén pedig simán lenyomta őket. Az élen Kallio érkezett meg a megállíthatatlannak tűnő Lüthi nyakára. Öt körrel a vége előtt a finn srác el is kezdte szorongatni a svájcit, Pasini meg szerencsére nem tudott meglépni, Gábor Simonnal karöltve a szélárnyékában motorozott. A hármas ekkor már 7.501 másodperces hátrányban volt a vezető duóhoz képest, ráadásul egy körrel később Faubel kavart be a képbe és Pasini mögé a negyedik helyre zárkózott fel.
Az élen Kallio mindent megpróbált, hogy megelőzze Lüthit, de a svájci motorja nagyon gyorsnak bizonyult, így a finn hiába próbálkozott az egyenesekben. Az utolsó kör elején Talma megelőzte Simont és ezzel feljött az ötödik helyre Pasini mögé, akit Faubel időközben maga mögé utasított. Aztán az utolsó körben Pasini visszavette a harmadik helyet, Kallio meg kis híján mégis befogta Lüthit. A célban centik döntöttek az első és második hely sorsáról, a svájci a létező legminimálisabb különbséggel, két ezreddel előzte meg a finnt. Tóth Imre a 22. helyen végzett.
"Ugyanúgy, mint Japánban, a motor nem volt elég gyors az egyenesekben, többen is könnyedén mentek el mellettem" - mondta a pontversenyben továbbra is harmadik Talmácsi a futamot követően. "A verseny végére el is fáradtam, bár a koncentrációmmal ekkor sem volt baj. Különösen a pálya első szakaszában végzett kigyorsításokkor viselkedett idegesen a motor, jobb eredményt vártam, de majd tovább próbálkozom."
Ahogy az várható volt, a MotoGP-ben Valentino Rossi megszerezte a világbajnoki címet. Az olasz klasszis a Malajziai Nagydíjon másodikként ért célba Loris Capirossi mögött, ezzel behozhatatlan előnyre tett szert. Sorozatban ötödször nyert világbajnokságot a legnagyobb kategóriában, azt megelőzően 1997-ben a 125, 1999-ben a 250 kcm-es géposztályban bizonyult a legjobbnak.
Korábban az olasz Giacomo Agostini és az ausztrál Mick Doohan nyert legalább ötször vb-t a legerősebb motorok versengésében. Az összes kategóriát figyelembe véve Rossi a hét címmel utolérte a brit Phil Readet és John Surteest, s már csak Agostini (15), a spanyol Angel Nieto (13) valamint a brit Mike Hailwood és az olasz Carlo Ubbiali (9-9) előzi meg ebben a rangsorban.
A világbajnoki sorozatból még négy verseny van hátra, a következőre jövő héten, Dohában kerül sor.
125 kcm:
1. Lüthi (svájci, Honda) 43:02.214 p
2. Kallio (finn, KTM) 43:02.216
3. Pasini (olasz, Aprilia) 43:11.898
4. Faubel (spanyol, Aprilia) 43:11.923
5. Talmácsi Gábor (KTM) 43:12.106
6. Simon (spanyol, KTM) 43:14.150
...22. Tóth Imre (Aprilia) 44:05.208
A vb-pontverseny állása:
1. Lüthi 189 pont
2. Kallio 181
3. Talmácsi 131
250 kcm:
1. Stoner (ausztrál, Aprilia) 43:23.138
2. de Angelis (San-Marinó-i, Aprilia) 43:26.271
3. Porto (argentin, Aprilia) 43:27.249
A vb-pontverseny állása:
1. Pedrosa (spanyol, Honda) 226 pont
2. Stoner 188
3. Dovizioso (olasz, Honda) 144
MotoGP:
1. Capirossi (olasz, Ducati) 43:27.523
2. Rossi (olasz, Yamaha) 43:29.522
3. Checa (spanyol, Ducati) 43:29.592
A vb-pontverseny állása:
1. (és már világbajnok) Rossi 281 pont
2. Biaggi (olasz, Honda) 159
3. Capirossi 142
MotoGP.hu / mti
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.