Talma aláírt 250-es szerződéssel áll rajthoz, Rossi pedig tovább növelheti behozhatatlan előnyét Japánban. MotoGP-beharangozó.
Valentino Rossi az évad során 132 pontos előnyre tett szert, és további húsz pont megszerzésével bebiztosíthatja újabb világbajnoki címét. Ebbe a Rossi mögött, 132 pont lemaradással motorozó Max Biagginak már nem sok beleszólása lehet, ám a második helyért még igen szoros verseny alakulhat ki.
A Biaggi mögött, csupán három ponttal lemaradó Melandri, és a mögötte, szintén három ponttal kevesebbel bíró Colin Edwards szintén a dobogóért küzd egymással. Ebben a csatában kénytelen részt venni Sete Gibernau, akinek eddigi szerencsétlen sorozata miatt egyre kevesebb esélye van valamilyen tisztes pozíció elérésére.
Már biztos, hogy Troy Bayliss nem indul Motegiben, az ausztrál versenyző csuklója megsérült, amikor hat nappal a hétvégi verseny előtt, motokrosszozás közben elesett. Bayliss természetesen csalódott, mert nagyon várta a japán futamot, ám orvosai tanácsára kihagyja a versenyt, hogy az év hátralévő viadalain részt vehessen.
Baylisst a Honda tesztpilótája, Tohru Ukawa fogja helyettesíteni, egyelőre ezen az egy futamon, ám a japán nem a legutóbbi, brnói versenyen kipróbált RC211V versenygépen fog ülni.
Indul egy szabadkártyás is a királykategóriában, a korábban 250-ben versenyző Macudo Naoki hétvégén debütál a GP-ben. A japán versenyző már gyűjtött némi tapasztalatot a négyütemű motorokkal kapcsolatban az idén, hiszen a hazai superbike bajnokságban is szerepelt.
A Blata WCM versenyzője, James Ellison részvétele még nem biztosított a hétvégi versenyen. A két héttel ezelőtti cseh futam előtti tesztelésen a brit versenyző elesett, és a könyöke sérült meg.
125 ccm
A legkisebb kategóriában elsőként Talmácsi Gábor váltása dőlt el. Nemrég érkezett a hír, hogy a KTM is aláírta Talma szerződését, így a magyar reménység jövőre egy osztállyal feljebb lép.
Talmácsinak szintén akad majd ellenfele a 250-es kategóriában, hiszen fontolgatja a váltást Marco Simoncelli is, aki talán az idei szezon egyik legígéretesebb versenyzőjének számít.
Persze ezzel nincs egyedül, hiszen valószínűleg még a KTM sem számított arra, hogy Talmácsi olyan nagyszerűen teljesít majd, ahogy eddig. Egyébként Simoncelli pontosan olyan okok miatt váltana, amelyek Talma és csapatának döntését is befolyásohatták: nem passzol fizikumuk a 125-ös motorok méretéhez.
A jövő szezonnal kapcsolatos átigazolások még el sem kezdődtek, így később fog kiderülni az is, hogy Talma milyen mezőnyben áll majd rajthoz.
A pontversenyt Thomas Lüthi vezeti, őt a két KTM-en Mika Kallio és Talmácsi Gábor követi. A hétvégi verseny egyébként a japán pilótáknak is fontos lesz, ugyanis öt helyi szabadkártyás versenyző is részt vesz a vasárnapi futamon. A nyolcadliteresek között is akad halasztó, a két spanyol ifjonc, Nico Terol és Julian Miralles is sérülés miatt mulaszt.
250 ccm
Az eddig - méltatlanul - leginkább csak betétfutamként aposztrofált negyedliteres kategória idei versenyei is igen izgalmasnak bizonyultak.
A 250-es kategóriában is akad szabadkártyás versenyző, így történhet meg például, hogy hétvégén két Aoyama is köröz majd a Motegi pálya aszfaltján.
Azok sem tévednek, akik Takahasiból látnak kettőt a hétvégén, hiszen Yuki Takahasi testvére, Kouki is pályára gurul Japánban, szabadkártyásként.
A mezőnyt és a bajnokságot egyébként Daniel Pedrosa vezeti, mégpedig magabiztosan. A spanyol versenyző jelentős, 59 pontos előnyt szerzett Casey Stoner előtt, és mivel a tavalyi futamot megnyerte Motegiben, jó esélye van az idei győzelemre.
[origo]
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.