A kis blokk hangos zúgással és egyre erősödő remegéssel tiltakozik a végsebességi rekordok döntögetése ellen, érzésre olyan 70-80 környékén van elemében ötödikben, ekkor szinte alig rezeg, egyhengeres mivoltához képest már-már bársonyosan jár. Az egyszerű futóművet meglehetősen puhára hangolták, ami miatt nagyokat bólint motorunk egy-egy féktávon, cserébe viszont szó nélkül tűri a hazai utak meglehetősen gyenge minőségét. Az egytárcsás első fékrendszer már messziről hirdeti, hogy a legkisebb CBF megalkotásakor a költséghatékonyság volt a vezérelv, ennek ellenére nincs gond a fékerővel, persze nem is kell nagy tömeget megfékezni.
A keskeny hátsó guminak és a mindössze 128 kilós menetkész tömegnek köszönhetően olyan könnyű döntögetni a kis CBF-et, mint egy biciklit. Akik a KRESZ helyett a minél gyorsabb haladás elvét követik, a legkisebb résen is átférnek vele az autók között, így egy kis összeszokás után robogósokat megszégyenítő sebességgel és hatékonysággal közlekedhetnek a városban. Egy robogóhoz képest ugyanakkor megvan a CBF-nek az a nagy előnye, hogy egy igazi nagymotoron érezhetjük magunkat, amellyel rendesen lehet váltani és döntögetni. Szintén a CBF mellett szól, hogy még utas is cipelhető vele, igaz a kis motor megérzi a pluszsúlyt, a második személy viszont egész kényelmesen elfér hátul, és még nagyméretű kapaszkodó is növeli a komfortérzetét.
![Fotó: Hirling Bálint [origo] Fotó: Hirling Bálint [origo]](http://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/0906/20090603hondacbf1.jpg)
Hiába kis motor a CBF 125, mégsem kell rajta kuporogni
A vázon található kis biléta szerint Indiában készül a legkisebb CBF, ami nem véletlen, hiszen a kismotorok legnagyobb piaca Ázsia, ahol sok országban egy egész család is felkapaszkodik egy ekkora motorra. Nyilván a gyártási helyszín is közrejátszik a kedvező árban: a Honda CBF 125 jelenleg 578 ezer forintba kerül, amennyiért jóformán még márkásabb robogót se kapni ebben a méretosztályban. A Yamaha hasonló tudású 125 köbcentis kismotorja, az YBR 728 ezer forintért vihető haza, míg a mókás formájú Suzuki RV125-ért 798 ezer forintot kérnek, így ebben a kategóriában a Honda jelenti a diszkont vételt. Persze léteznek ennél olcsóbb, kevésbé ismert márkanévvel ellátott motorok is, ám azok értelemszerűen kidolgozásában és technikai színvonalban annyival kevesebbet is tudnak, és nem biztos, hogy megütik azt a minimumot, amellyel el lehet boldogulni a városban. A Honda ezen bőven túl van.
|
Műszaki adatok |
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Fényes szelek - a Deutsch-üzem elfeledett kabriói
Németország egyik legnagyobb specialistájának nem voltak sem formatervező zsenijei, sem művészi alkotásnak is beillő autói. Szériamodelleket szabott át kabriókká, de ezt ...
Újra egy francia autó diktálná a divatot - DS 3 Crossback teszt (2019)
Nem véletlen, ha ismerősnek tűnik a rejtélyes kis fekete gombóc neve. A Citroën a DS jelölést először az 50-es években használta, aztán tíz éve a 3-as modellel hozta ...
Az okos használtautó-vásárlás 5 aranyszabálya
Legtöbbünk számára az autó a második legnagyobb befektetés az ingatlan után, és nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elkönnyelműsködjük a választást. Százezres, ...
Űrsiklóval a VW Jetták ellen - Citroën BX 1.4 veterán teszt
A ferdehátú, hidropneumatikus rugózású BX a Citroën titkos fegyvere volt a népes német, illetve hazai gyártású konkurencia ellen. Több mint kétmillió készült belőle, jó ...
Félmillióból használható autót? Viccnek tűnik, de komoly: Suzuki Liana
Abba az élethelyzetbe kerültem, hogy az egy szem Corolla Verso nem elég a családnak. Sok pénzem nem volt, de viszonylag sürgősen autó kellett, méghozzá olyan, ami ...
Elgurult a gyógyszer a Mininél, eszelős sportautó lett a családi kombiból - Mini Clubman John Cooper Works (2019) teszt
Egyszerre vicces és félelmetes az új Clubman JCW, akárcsak Stephen King mozikban garázdálkodó gonosz bohóca. A kis kombi a ráncfelvarrás után nemcsak csinosabb lett, de ...
Bakancsot húz az ország kedvenc kompaktja - Kia XCeed bemutató
Az alsó-középkategória idei magyarországi éllovasának kínálata egy jóvágású crossoverrel egészült ki, és szó sincs arról, hogy pusztán műanyag betéteket ragasztottak ...
Ha a Trabant drága, de a Simson lassú - IWL Berlin SR59 veterán teszt
A háború utáni autóhiányban jött el a robogók aranykora Európában, amelyeket kényelmesebbnek tartottak a hagyományos motorkerékpároknál. Igazi gyöngyszem köztük a ...
Hová tűnt a milliókat érő két pluszülés? - Hyundai Santa Fe 2.2 CDRi teszt
A SUV-ok szerepe meginghatatlan az autópiacon, amire ezt a mozaikszót ráaggatják, arra máris megindulnak az érdeklődők. Európában kisebb a tülekedés az olyan ...
Talán a Mátrából is Itáliát varázsolna - Fiat 500X Sport menetpróba
Sportos hangolású csúcsmodellel bővült a Fiat 500X palettája, amit Magyarországról elsőként próbálhattunk ki. Külföldön nagy sikerre számíthat, itthon is feltűnést fog ...
A dízel nem jött be, hibridként kap új esélyt a boxermotor - Subaru Forester e-Boxer menetpróba
Az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák az olyan kis márkák életét sem hagyják változatlanul, mint a Subaru. A japán gyártó nem esett pánikba, inkább ...
Amerika ikonja, V8-gurgulázással - Ford Mustang GT Fastback (1967)
Az idén elhunyt Lee Iacocca már életében emlékművet állított magának a Mustanggal. Egy ferdehátú, V8-as, Magyarországon restaurált GT-t vittünk el néhány körre.
Tíz percig tartott a per
Elhalasztották Oscar Pistorius perét, miután a vád még nyomozni akar a gyilkosság ügyében.
Saját útját filmezte végig egy csomag
Minikamerát és intelligens vezérlést szerelt postai csomagjába egy brit szaki.
Cukorcsempészettel égette meg magát az energiaital magyar királya
A Hell Energy alapítóinak ütemérzéke kiváló.