rádiófrekvencia

címke rss

Nem segít a Katolikus Rádión a Klubrádió bukása

Itthon2011.01.12, 11:59

Vasárnaptól a Katolikus Rádió, februártól pedig a Klubrádió is frekvencia nélkül marad, mert a Médiatanács érvénytelenítette azt a pályázatot, amelyen mindkét rádió indult. A pályázatot elismerten a Katolikus Rádióra szabták, a Médiatanács és a Klubrádió közötti vita azonban oda vezetett, hogy várhatóan bizonytalan ideig a katolikus adó is eltűnik a rádiósávokról. Az új médiahatóságnak 59 másik rádióadó sorsáról is dönteni kell rövid időn belül.

GVH-engedéllyel az RTL Klubba vásárolhatja magát az új médiamágnás

Gazdaság2010.11.09, 18:28

A Gazdasági Versenyhivatal engedélyt adott az Infocenter nevű médiaipari cégnek, hogy megvásárolja az RTL Klub 31 százalékát tulajdonló és a tévének például az X Faktor című műsort gyártó IKO Media Holding összes részvényét.

Mindenki győztesnek érzi magát a frekvenciaháború újabb ütközetében

Itthon2010.07.20, 11:57

Nem fog egyhamar kiderülni, mi lesz a sorsa az egykori Sláger és a Danubius Rádió frekvenciáját elnyerő Neo FM-nek és Class FM-nek annak ellenére, hogy most már jogerős bírósági ítélet mondja ki, hogy nem is indulhattak volna azon a pályázaton, amelyet ők nyertek meg. A két cég állítja, ez még nem jelenti azt, hogy vissza kellene adniuk a frekvenciájukat, a Sláger és a Danubius viszont követeli a régi műsorszolgáltatási jogát.

Zavart kelthet a wifi az éterben

Techbázis2010.07.16, 16:57

Gondolta volna, hogy egy nem jól beállított wifi routerrel megzavarhatja a meteorológiai lokátorok működését, egy nem megfelelő zsinór nélküli telefon vagy távirányítós autó pedig a mobilinternetben kelthet zavart? A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) zavarvizsgáló szakembereit arról is megkérdeztük, manapság is léteznek-e kalózrádiók, és milyen módon mérik be ezeket nem hétköznapi terepjáróikkal.

Jogerős ítéletre hivatkozva visszakéri frekvenciáját a Sláger Rádió

Itthon2010.07.14, 18:49

Megnyerte az ORTT ellen indított pert a Sláger Rádió és a Danubius Rádió, amelyek múlt ősszel vesztették el országos rádiófrekvenciájukat. A Sláger képviselője szerint az ítéletben az áll: a végül győztesként kihírdetett Neo FM pályázatát ki kellett volna zárni, így jogszerűtlen a velük kötött szerződés, a Sláger Rádiónak vissza kell kapnia a frekvenciáját. A Neo FM viszont azt állítja, az ítélet mellettük szól, a bíróság is kimondta, hogy nem kell felbontani a velük kötött műsorszolgáltatási szerződést.

Az utolsó pillanatban ütötte ki a katolikus adót a Klubrádió

Itthon2010.04.29, 10:20

Az utolsó pillanatban vitte el a Katolikus Rádió elől a mostaninál jobb vételi lehetőséget biztosító, utolsó fővárosi rádiófrekvenciát a Klubrádió. Az ORTT fideszes tagja a rádiófrekvenciáról döntő ülésen a jegyzőkönyv szerint azt állította, hogy a pályázatot gyakorlatilag a Katolikus Rádiónak ígérték, bár ezt több másik tag vitatja. A Klubrádió egyetlen ponttal nyerte a pályázatot, de az egyik fideszes ORTT-tag nem volt ott a szavazáson.

A Klubrádiónak adta az utolsó fővárosi frekvenciát az ORTT

Itthon2010.04.21, 19:23

A két MSZP-s és az SZDSZ-es delegált szavazatával a Klubrádiónak adta az utolsó szabad budapesti rádiófrekvenciát az ORTT. A testület fideszes tagja, Szalai Annamária támadta a döntést, szerinte így akarják elhallgattatni a frekvenciára szintén pályázó Katolikus Rádiót. A szocialisták által delegált Gyuricza Péter visszautasította Szalai vádjait.

Lesöpörte az ORTT a Sláger frekvenciája miatt kapott ügyészségi dorgálást

Itthon2010.03.16, 17:44

Hiába kérte az ügyészség az ORTT-t, hogy indítson eljárást a Sláger Rádió utódja, a Neo FM tulajdonosi szerkezete miatt, a médiahatóság nem ért egyet a kifogásokkal és nem hajlandó kivizsgálni az ügyet. Pedig a Majtényi László egykori ORTT-elnök kezdeményezésére eljáró ügyészség megállapította, hogy a Neo FM megsértette az összeférhetetlenségi szabályokat, amikor megnyerte a Sláger Rádió országos frekvenciáját. Az ügyészség szerint az ORTT mulasztott, amikor nem lépett fel ez ellen.

Jogsértő lehetett az ORTT-s szavazás elhalasztása

Itthon2010.02.22, 19:48

Az Országgyűlés elhalasztotta az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) elnökének megválasztását, pedig a médiatörvény szerint szavazniuk kellett volna a képviselőknek. A rádiópályázati botrány miatt lemondott korábbi elnök tanácsadójaként dolgozó Polyák Gábort az államfő mellett Bajnai Gordon is javasolta a posztra, de végül a szocialisták sem akartak szavazni róla.

Jogsértő módon pályáztatták a Sláger Rádió frekvenciáját a bíróság szerint

Itthon2010.01.19, 15:05

Jogsértő módon járt el az ORTT, amikor a Sláger Rádió frekvenciájára kiírt pályázaton győztesnek nyilvánította az FM1 konzorciumot, amely Neo FM néven indított rádiót. A bíróság nem jogerős ítélete szerint a pályázatot jogellenesen bírálták el, így nem nyerhetett volna a cég. A bíróság ugyanakkor nem rendelkezett a már megkötött műsorszolgáltatási szerződésről, amely az ORTT szerint így továbbra is érvényes.