sajtó

címke rss

Óriási leépítés az al-Dzsazíránál

Nagyvilág2016.03.27, 17:25

Félezer munkatársától, azaz alkalmazottainak több mint 10 százalékától válik meg az al-Dzsazíra katari hírtelevízió.

11 ezer médiamárka van Magyarországon

Tévé2016.03.02, 10:26

126 új lap indult 2015-ben Magyarországon, annak ellenére, hogy általános vélekedés szerint bajban van a nyomtatott sajtó a reklámbevételek csökkenése miatt.

Korai temetni a nyomtatott sajtót

Tévé2016.03.02, 09:34

A kábeltévék részesedése a televíziós reklámbevételekből nyolc év alatt 15%-ról 45%-ra nőtt 2015-re. A hazai nyomtatott sajtó bevételei estek ugyan, de az eladott lapok száma nem zuhan, szemben több közép-európai országban tapasztalható trenddel.

Már a külföldi sajtó is Palvin Barbi fürdőruhás testétől hangos

Life.hu2016.02.26, 17:38

A gyönyörű magyar szupermodellt rengetegen támadták közösségi oldalain a róla készült fürdőruhás képek miatt, ő pedig reagált a vádakra. A történteket a külföldi sajtó sem hagyta szó nélkül.

Megbízott főszerkesztő vette át a Story magazint

Tévé2016.02.09, 14:23

Nichs Andreára bízták átmenetileg a Story szerkesztőségét.

Külföldön is a Deák téri taxisblokádról írnak

Nagyvilág2016.01.18, 15:14

A Deák térre szervezett taxisblokádról tudósít az egyik legnagyobb hírügynökség, az AP is.

Jobb az amerikai sajtónk Kumin szerint

Nagyvilág2016.01.01, 23:33

Javult a magyar kormány álláspontjának megjelenítése és bemutatása az utóbbi időben az amerikai sajtóban - állapította meg Kumin Ferenc. A New York-i főkonzul szerint ez nem azt jelenti, hogy csupa jót írnak.

Gazda Albert a Magyar Nemzetnél folytatja

Nagyvilág2015.12.16, 22:08

Egész pontosan: saját blogja lesz az mno.hu-n, amelynek bejegyzései a szombati Magyar Nemzet mellékletében, nyomtatásban is megjelennek majd.

Megszűnik két magazin meg egy tiniportál

Tévé2015.12.01, 15:20

Nem hosszabbított licenc-szerződéseket a fiatalokat és a legkisebbeket megszólító termékeinél a Mediaworks.

Orbán úgy érezte, megmozdult a történelem a héten

Itthon2015.11.08, 14:59

Ezrek búcsúztatták Göncz Árpádot. Orbán Viktornak az önvédelmi reflex jutott eszébe a közel-keleti népvándorlásról. Mégsem ültetnek kémeket a szerkesztőségekbe. A KDNP nemet mondott a gyermekéhezést felszámoló programra. Két tragikus eset után előkerült a Merényi kórház felújítására szánt pénz. Drágábban szívnak majd a dohányosok - ezek történt a héten.

Gesztesi Károly: "az elmúlt egy hónap szenzációhajhász sajtóhadjárata miatt fél évre alkotói szabadságra vonulok"

Life.hu2015.11.07, 09:20

Gesztesi Károly múlt héten közleményben tudatta: alkotói szabadságra megy. A Blikk azonban úgy tudja, a színész továbbra is fellép.

Erős belpolitikát és markáns online jelenlétet ígér a Népszabadság

Tévé2015.10.01, 18:36

Az augusztus elején főszerkesztőnek kinevezett Murányi András a főszerkesztőség felállítása után most bejelentette a Népszabadság megújulási programját.

Új vezető a Mediaworksnél

Tévé2015.10.01, 19:16

Szelke Barnabást 2015. október 1. napjától Pásztor András váltja Magyarország egyik legnagyobb médiavállalatának, a Mediaworks digitális üzletágának vezetői székében.

Új főszerkesztő a Világgazdaságnál

Tévé2015.09.30, 18:51

Megújul a gazdasági napilap.

Bejárta a világot a magyar fotós fényképe - sajnos tévedésből a nevét senki nem tüntette fel

Life.hu2015.09.26, 14:19

Zsíros István képe bejárta a világsajtót. A Keleti-pályaudvar aluljárójában készült képet a MÚOSZ „Menekültügyről másként” nevű szolidaritási fotóakciójára küldte el. A kép, amelyen egy sátorban csókolózó pár látható, számos külföldi lapban, online-portálon és televíziós műsorban is látható volt. Bemutatta a BBC, a Huffington Post és az olasz miniszterelnök is kiposztolta saját oldalára - írja a Szeretlekmagyarország.hu.

Ismét Orbán Viktorral van tele a nemzetközi sajtó

Nagyvilág2015.09.26, 16:35

Több német és osztrák lap is a magyar menekülthelyzettel foglalkozott szombati kommentárjában. A Die Presse szerint Orbán Viktornak sajnos igaza van, a Frankfurter Allgemeine Zeitung pedig úgy látja: a kerítés nem szép, de nem helytelen. 

Ők a 2015-ös Prima Primissima díj jelöltjei

Life.hu2015.09.11, 16:16

A Prima Primissima Alapítvány kuratóriuma idén is 10 kategóriában nevezte meg a díj jelöltjeit. A 30 kiválóság között idén is olyan művészek, sportolók, illtve a tudományos élet, a népművelés, az oktatás és a sajtó képviselői szerepelnek, akik munkásságukkal kiérdemelték a legkiválóbbaknak járó elismerést.

Ez nem drámai, váratlan istencsapás

Itthon2015.09.03, 18:07

Majdnem három év után megszűnik a kisélrleti projektnek indult Cink. Az egyik alapító szerint nem tudtak elég nagyra nőni.

Nem ad már készpénzt a Penny

Gazdaság2015.08.12, 09:40

Nem működik már a Penny Market üzleteiben a készpénz-kifizetési szolgáltatás. A cég akciós újságjaiban két hete nem jeleníti meg a lehetőséget, a pénztárosok pedig a szolgáltatás felfüggesztéséről, illetve szüneteltetéséről tájékoztatják a vevőket.

Visszaüt, ha innovatívnak nevezi a termékét

Archívum2015.08.03, 17:42

A sajtóközlemény olyan eszköz, amely csodát tehet egy vállalat ismertségével. Azonban buktatói is vannak, ha nem tudunk a sajtósok fejével gondolkodni. Mikor mondjuk a termékünkről azt, hogy innovatív, vagy azt, hogy a legnépszerűbb? Olyan pr-szakemberek tanácsait gyűjtöttük össze, akik a múltban újságírással foglalkoztak. 

Vilmos herceg új kolléganőjéről beszél most az egész világ

Life.hu2015.07.15, 15:37

„Katalin hercegné hasonmásával dolgozik Vilmos herceg” - ilyen és ehhez hasonló cikkek jelentek meg a brit herceg első munkanapja után, miután a sajtónak feltűnt a szintén barna hajú kolléganő, aki állítólag nagyon hasonlít Vilmos hitvesére.

Kiderült, miért csodálja Angelina Jolie-t Taylor Swift

Life.hu2015.06.23, 18:09

Szép, okos, sikeres családanya, színésznő és rendező - ezért pedig fiatal kolléganője is elismeréssel adózik.

Komoly alkoholproblémái vannak a gyermekét egyedül nevelő színésznőnek?

Life.hu2015.06.19, 10:56

Annyira jól sikerült a kedd estére szervezett búcsúbuli, hogy Meryem Uzerli kis híján lekéste az isztambuli járatát, és sajnos nem ez volt az első eset, hogy csúnyán felöntött a garatra.

Csemer Boggie: „Az élmezőnybe vártam magunkat"

Life.hu2015.05.27, 11:49

20. helyen végzett az Eurovíziós Dalfesztivál magyar előadója , Boggie, aki elmondása szerint sokkal előrébb várta magát és csapatát.

Távozik a Mediaworks vezérigazgatója

Tévé2015.05.26, 19:42

Mihók Attila, a Mediaworks Hungary Zrt. vezérigazgatója, és a csoporthoz tartozó vállalatok vezető tisztségviselője saját kérésére távozik posztjairól.

Lesújtóan nyilatkoztak Boggie daláról – Vajon elég lesz a győzelemhez?

Life.hu2015.05.19, 15:33

Egy nappal az Eurovíziós Dalfesztivál elődöntője előtt jelent meg a magyar énekesnőről, Boggie-ról egy nem túl derűs hangvételű írás, amely nem sok jövőt jósol a Wars for Nothing dalnak.

Ők a legbefolyásosabbak a hazai médiában

Tévé2015.05.07, 21:51

Vidus Gabriella lett a legbefolyásosabb a magyar médiapiacon a Marketing & Média összeállítása alapján. Tíz új szereplő került idén a médiaipar meghatározó személyeinek rangsorába.

Bármelyik pillanatban szülhet Katalin hercegnő

Life.hu2015.04.21, 11:12

Megkezdődtek az előkészületek a kis trónörökös fogadására: a második gyermekét váró Katalin hercegnő a hivatalos források szerint a mai napra, vagyis április 15-ére van kiírva.

Komplikációk a terhességnél? Korábban érkezhet Katalin hercegnő kisbabája

Life.hu2015.04.13, 20:19

A vártnál korábban érkezhet meg Vilmos és Katalin második kisbabája – jelentette a brit királyi palota. A világ pedig máris találgatni kezdett: vajon miért változott meg az időpont?

Itt a vége – Lara Stone hamarosan beadja a válókeresetet

Archívum2015.03.27, 15:04

Pár hete robbant a hír, miszerint a holland modell 5 év házasság után külön költözött David Walliams komikustól, hamarosan pedig aláírják a válókeresetet is.

Kövér: Pártos sajtó van Magyarországon

Itthon2015.03.25, 20:39

Az Országgyűlés elnöke szerint ma Magyarországon, és egyre inkább a világban is "pártos sajtó" működik, és a közmédia feladata, hogy a lehető legtárgyilagosabban, a lehető legtöbb, elfogulatlan ítéletalkotásra alkalmas emberhez jusson el.

Íme, az első hivatalos fotó a brit uralkodócsalád Facebookján

Life.hu2015.02.12, 15:17

Először jelent meg kép a brit uralkodócsalád hivatalos Facebook-oldalán, amelyen András herceg az édesanyjával, II. Erzsébet királynővel és feleségével, Zsófiával látható.

Demcsák Zsuzsa ügye folyik a csapból is

Life.hu2015.02.05, 15:49

A TV2 műsorvezetőjének és volt férjének, Kiss Józsefnek a kálváriája már évek óta tart. Szinte minden nap kiderül valami új fordulat az ügyben. Csütörtök reggel például három lapban is találkozhattunk a történetükkel, főleg az exférj szemszögéből. Ezekből szemezgettünk. 

Merkel nem viszi el a forradalmat Magyarországra

Itthon2015.02.02, 15:23

Angela Merkel kancellár budapesti látogatásával kapcsolatban közölt írást a konzervatív Frankfurter Allgemeine Zeitung, a Die Welt, a Spiegel Online hírportál és a ZDF közszolgálati televízió hírportálja, valamint a brit Financial Times és az osztrák Der Standard.

Orbán Viktor figyelmeztette a kormánypárti sajtó vezéreit

Itthon2015.01.15, 12:01

Találkozóra hívta a közelmúltban Orbán Viktor a kormánypárti médiumok vezetőit, akikkel személyesen közölte, hogy a kormány a jövőben nem kívánja őket támogatni, mert a közmédiára fog támaszkodni - írta a VS.hu több, egymástól független forrásra hivatkozva.

A pocsék média miatt romlik a sajtószabadság

Itthon2014.10.30, 22:07

A sajtószabadságot L. Simon László parlamenti államtitkár szerint nem a kormány, vagy annak intézkedései veszélyeztetik, hanem az újságírás, aminek elképesztő módon leromlott a minősége. A lapoknál dolgozók figyelmen kívül hagyták a nemzeti protekcionizmus szükségességét, ráadásul nincs itt más, csak véleménybe burkolt habosítás. 

Nem blogol az Egyenlítő

Itthon2014.07.31, 15:06

Nem tudni meddig, de az biztos, hogy mától szünetel az Egyenlítő blog. A vita Németh Gábor alapító és az MSZP pártigazgatója között robbant ki. A konfliktusban lopásról, jogsérelemről van szó, a pereskedés sem kizárt. 

Távozik a Vs.hu főszerkesztője

Itthon2014.07.16, 17:24

A Hvg.hu értesülése szerint Kerényi György, a tavaly indult Vs.hu hírportál főszerkesztője a szerdai bejelentésekor arról beszélt az újságíróknak, hogy ő és a tulajdonos másképp gondolkodnak a lap „középen állásáról”.

Két hónap múlva megszűnhet a Népszava

Itthon2014.06.24, 12:11

Befektetőket és előfizetőket keresnek, mert már a baloldali pártok sem képesek támogatni őket.

Sok(k)? Csupasz mellű modell a címlapon

Life.hu2014.02.19, 07:34

Ezt a kérdést boncolgatja most szinte valamennyi divatblog és -oldal Anja Rubik Vogue címlapja kapcsán.

Magyar ember nem koccint sörrel, de megoldja okosba'

Travelo2017.12.01, 12:46

A magyarok vendégszeretők, amíg nem akar az ember sörrel koccintani velük - írja a CNN újságírója. Emellett kiderül az is, hogy imádjuk a pirospaprikát, nagyon okosak vagyunk és szeretünk lovagolni. A sztereotípiák közül már tényleg csak a nyereg alatt puhított hús hiányzik.

Budapest a legolcsóbb európai nagyváros

Travelo2017.10.09, 16:17

Budapest a legolcsóbb európai nagyváros

LifeNetwork sajtószoba

Life Network 2.02014.02.05, 14:15

A LifeNetwork és az OzoneNetwork műsorkínálata 2014-ben   Az Origo Zrt. sajtóközleménye   A kis csatornákat is nézték az ünnepek idején   Napi gasztro-reality a LifeNetwork műsorán   Alföldi Róbert: "Nem lettem megalkuvó!"   Bagi Iván: "nem akarok kövér lenni!"   A LifeNetwork eddigi legkisebb premierje   Kammerer Zoltán: a kajakozás minden nőnél többet ér!   Nagy dobásra készül Oszter Sándor Vidékre költözhet Borbás Marcsi   Bangó Margit: a zene éltet!   Varga Izabella: közelebb kerültem a nézőkhöz!   Premier: új évaddal jelentkezik a Sürgősségi osztály!   Újabb premier a LifeNetwork tévén! Premier a LifeNetwork tévén: nagyon súlyos lesz!  

Mindenkit átvernek Katalinék?

Life.hu2013.07.19, 13:18

A mi ujjunk lassan görcsbe áll, annyit frissítjük a Daily Mail brit hírportált Katalin szülésére várva. Mennyivel rosszabb helyzetben vannak azok az újságírók és fotósok, akiket jó két hete kicsaptak a londoni St. Mary's Hospital nevű kórház elé, hogy valamit elcsípjenek az utóbbi idők legnagyobb eseményéből. Eközben felröppent a hír: lehet, hogy Katalinék mindenkit átvertek.

Budapestről írt a török Today's Zaman napilap

Travelo2017.11.30, 17:46

Budapestről írt a török Today's Zaman napilap.

A világ legjobb helyeiről író brit bloggerek jártak Budapesten

Travelo2017.10.10, 09:05

A világ legjobb helyeiről író brit bloggerek jártak Budapesten

A Budapest Airport megemésztette a Malév csődjét egy német üzleti lap szerint

Travelo2017.10.10, 12:47

A Budapest Airport megemésztette a Malév csődjét egy német üzleti lap szerint

Egy tál rizskása változtatja meg Kínát

Nagyvilág2013.01.15, 16:50

A vérbe fojtott Tienanmen téri tüntetéshez fogható látványos tiltakozási hullám kezdődött az év elején Kínában az állami elnyomás ellen. A tiltakozási hullámot egy renitens újság újévi köszöntője váltotta ki. A kínai kommunizmus hibáit felemlegető újságot az állami cenzorok megleckéztették, de arra valószínűleg ők sem számítottak, ami ez után történt. Áttöri-e a cenzúrát a kínai újságírók találékonysága?

Hévízről ír a müncheni Abendzeitung

Travelo2017.10.10, 14:52

Hévízről ír a müncheni Abendzeitung

Lemondott egy főszerkesztő Katalin félmeztelen képei miatt

Nagyvilág2012.11.25, 10:25

Két hónappal az után, hogy az Irish Daily Star lehozta a Katalin hercegnő melléről készült fotókat, a közlés után felfüggesztett főszerkesztő lemondott a posztjáról.

Januártól már nem lehet Newsweeket lapozgatni

Nagyvilág2012.10.18, 17:01

A második legnagyobb amerikai hetilap december 31-én jelenik meg utoljára nyomtatásban.

Recseg-ropog az egyik legnagyobb magyar médiavállalat

Archívum2012.09.28, 16:32

Úgy tűnik, már megyei napilapot kiadni sem olyan nagy biznisz, mint az elmúlt két évtizedben. Több jel is arra utal, hogy napi fizetési gondjai támadtak Magyarország egyik nagy kiadóvállalatának, a három megyei napilapot, egy sor hirdetési újságot és számos internetes portált működtető Inform Médiának. Kifizetetlen számlák, felszámolási eljárások, munkaügyi perek, csökkenő példányszám mellett a munkatársaktól visszavett mobiltelefonokkal próbál talpon maradni a cég. Az ügyvezető nem tud elmaradt kifizetésekről, szerinte stabil a cég helyzete.

Visszavásárolná a Népszabadságot az MSZP alapítványa

Itthon2012.08.27, 21:33

Korrekt ajánlatot kapott az MSZP által létrehozott Szabad Sajtó Alapítvány a Ringiertől, amely túladna a Népszabadság részvényeinek 70,7 százalékán. Az alapítvány hamarosan eldönti, hogy megveszi-e a csomagot a svájci kiadótól.

Újszülött kiselefánt Németországban

Archívum2012.08.18, 22:25

Igazán édes Anchali, az újszülött kiselefánt.

Kínai munkások támadtak egy német tévéstábra

Nagyvilág2012.08.16, 17:43

Megtámadták és kilenc órán keresztül fogva tartották a német ARD tévécsatorna forgatócsoportját Kínában, amikor egy gyárban riportot készítettek a környezetszennyezésről - közölte a tévétársaság csütörtökön.

Idén ismét fenntarthatósági sajtódíj a Telekomtól

[origo] Post it2012.08.08, 17:04

Második alkalommal hirdeti meg a Magyar Telekom "hello holnap! Sajtódíját, amelyet a magyar sajtó munkatársai részére egy évvel ezelőtt hozott létre. A díj célja a fenntarthatósági témákra nyitott és azokat rendszeresen feldolgozó újságírók, riporterek motiválása.  

Budapestet ajánlja egy német lakóbuszos magazin

Travelo2017.10.10, 15:20

Budapestet ajánlja egy német lakóbuszos magazin

Már csak részben szabad a magyar sajtó

Itthon2012.05.01, 14:22

A Freedom House legfrissebb jelentésében azt írja, hogy az index történetében rendkívül szokatlan Magyarország esete, amikor egy régóta szabad ország esetében két év alatt 13 pontos zuhanást mutattak ki. A civil szervezet szerint ennek Orbán Viktor központosító törekvése az oka. A kormányzati kommunikációért felelős államtitkár szerint a Freedom House jelentése megalapozatlan és elfogult.

Új vasárnapi lapot indított a News of the World kiadója

Nagyvilág2012.02.26, 12:39

Nagy-Britanniában megjelent a Sun első vasárnapi száma. A bulvárlap kiadója, a Rupert Murdoch tulajdonában lévő News International a telefonlehallgatási botrány miatt tavaly szüntette meg News of the World című, kizárólag vasárnap megjelenő lapját.

Főszerkesztők Fóruma: az [origo] is az alapítók között

[origo] Post it2012.01.18, 17:05

Az [origo] szerkesztősége a kezdetek óta szigorú etikai elvek és egy szerkesztőségi etikai kódex előírásait betartva működik, nem meglepő tehát, hogy nagy erőkkel vett részt egy többéves előkészítés után végül szerdán megalakult új egyesület létrehozásában.  

Az ombudsman szerint jobban kell védeni az újságírók forrásait

Itthon2011.11.16, 16:04

Jóri András adatvédelmi biztos kezdeményezi a médiatörvény módosítását, a mostani szabályozás szerint ugyanis a nyomozóhatóság megítélésén múlik, hogy indokolt-e az újságírók forrásainak felfedése. Az ombudsman szerint viszont az alkotmányos alapjogot érintő ügyekben - ilyen a sajtószabadság is - a bíróságnak kell ellenőriznie a törvény betartását.

Vallomást tett, majd ismét visszavonta azt a romagyilkosságok koronatanúja

Itthon2011.09.13, 13:57

A nyári ítélkezési szünet után kedden a koronatanú újbóli meghallgatásával folytatódott a romagyilkosságok ügyében indult büntetőper a Pest Megyi Bíróságon. Az egyik vádlottal korábban szerelmi kapcsolatban álló nő a tárgyalás kezdetén a sajtó kizárását kérte a bírótól, ennek azonban nem tettek eleget. A nő a tárgyaláson többször elsírta magát, és azt mondta, nem akarja, hogy rajta múljon egy évszázados jelentőségű büntetőper kimenetele.

Tudtak főnökei a lehallgatásokról a News of the World börtönbe zárt újságírója szerint

Nagyvilág2011.08.17, 12:02

Új bizonyíték került elő a brit lehallgatási botrányban, amely szerint a News of the World szerkesztőségében nyílt titok volt a lehallgatás.

Egy volt felelős szerkesztőt is letartóztattak a brit lehallgatási botrány miatt

Nagyvilág2011.08.02, 17:03

A brit lehallgatási botrányban érintett News of the World brit bulvárlap egyik korábbi felelős szerkesztőjét is letartóztatták a brit hatóságok. A 71 éves férfit lehallgatásra szőtt összeesküvéssel és korrupcióval vádolják.

Újabb brit lapcsoport keveredett lehallgatási gyanúba

Nagyvilág2011.07.23, 15:27

Újabb brit lapcsoport keveredett mobiltelefon-lehallgatás gyanújába: a BBC szombati értesülése szerint az elmúlt években a Sunday Mirror is rendszeresen folyamodott ehhez az információszerzési módszerhez.

Szabadon engedték a News of the World korábbi főszerkesztőjét

Nagyvilág2011.07.18, 13:25

Óvadék ellenében októberig szabadlábra helyezték Rebekah Brookst, a lehallgatási botrányba keveredett Murdoch-sajtóbirodalom egyik zászlóshajójának számító News of the World korábbi főszerkesztőjét. A nőt illegális telefonlehallgatásra szőtt konspirációval és korrupcióval gyanúsítják.

Letartóztatták a lehallgatási botrányban érintett News of the World korábbi főszerkesztőjét

Nagyvilág2011.07.17, 15:14

Őrizetbe vették vasárnap Londonban Rebekah Brooksot, a lehallgatási botrányba keveredett Murdoch-sajtóbirodalom egyik zászlóshajójának számító News of the World korábbi főszerkesztőjét.

Murdoch fizetett hirdetésekben kér bocsánatot a lehallgatások miatt

Nagyvilág2011.07.16, 16:18

Személyes aláírásával jegyzett fizetett hirdetésekben kért bocsánatot a lehallgatási botrány miatt Rupert Murdoch sajtómágnás. Brit sajtóértesülések szerint lehetséges, hogy a News International médiabirodalom vezérigazgatójának lemondása után távoznia kell a cég elnökének, Murdoch fiának is.

Lemondott Murdoch egyik legrégebbi munkatársa a lehallgatások miatt

Nagyvilág2011.07.16, 00:17

Újabb vezető hagyta el Rupert Murdoch vállalkozó médiabirodalmát a brit lehallgatási botrány miatt. Les Hinton, a Dow Jones médiacsoport vezetője nem sokkal azután jelentette be a lemondását, hogy a Murdoch-sajtóbirodalom nagy-britanniai cégcsoportjának vezérigazgatója, Rebekah Brooks is távozott.

Lemondott a lehallgatási botrány után a brit Murdoch-cég vezérigazgatója

Nagyvilág2011.07.15, 12:43

Lemondott Rebekah Brooks, a lehallgatási botrányba keveredett, azóta bezárt News of the World című vasárnapi bulvárlapot kiadó brit cégcsoport igazgatója. Az ügyben több politikai és rendőrségi vizsgálat is indult.

A szeptember 11-ei áldozatok telefonjainak lehallgatása miatt nyomoz az FBI

Nagyvilág2011.07.15, 16:18

A Rupert Murdoch tulajdonában lévő News Corporation médiabirodalom újságírói állítólag fel akarták törni a 2001. szeptember 11-ei merényletek áldozatainak telefonjait - értesült a BBC. Az FBI nyomozást indított, mert Murdoch médiabirodalmának alkalmazottai állítólag le akartak fizetni egy New York-i rendőrtisztet, hogy megszerezzék a terrortámadások áldozatainak telefonszámait, illetve a támadások előtt lezajlott beszélgetéseik adatait.

Sztrájkolnak az elbocsátások miatt a BBC újságírói

Nagyvilág2011.07.15, 13:07

Huszonnégy órás sztrájkot kezdtek a BBC brit közszolgálati médium dolgozói a BBC Világszolgálatánál tervezett leépítés miatt. A takarékossági programnak sok idegen nyelvű - köztük kelet-európai - adás is áldozatául esik.

A Sunday Times is illegális információszerzés gyanújába keveredett

Nagyvilág2011.07.12, 09:55

Dagad az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotránya: hétfőn már a Sunday Times is illegális információszerzés gyanújába keveredett, és a Murdoch-sajtóbirodalom brit lapjai által elkövetett hasonló vétségek áldozatai között lehet Károly brit trónörökös és Gordon Brown volt kormányfő is - értesült a BBC.

"Szomorún, de büszkén" búcsúzott a lehallgatásokba belebukó brit bulvárlap

Nagyvilág2011.07.10, 16:06

Megduplázott példányszámban adta ki utolsó számát vasárnap a News of the World, a brit telefonos lehallgatási botrány középpontjában álló bulvárlap. Az újság, amelynek tagjai éveken át közéleti személyiségek telefonjait hallgatták le, a címlapon mondott búcsút olvasók millióinak, és egész oldalas vezércikkben kért bocsánatot sötét ügyeiért. A vasárnapi kiadással véget ért a világ legnagyobb példányszámú angol lapjának 168 éves története.

Letartóztatták a lehallgatási botrányba keveredett brit bulvárlap szerkesztőjét

Nagyvilág2011.07.08, 15:26

Korrupció és lehallgatás vádjával letartóztatta a brit rendőrség a News of the World egyik szerkesztőjét, aki a gyanú szerint érintett lehet a bulvárlap lehallgatási botrányában.

Megundorodtak a britek a meggyilkolt tini telefonját feltörő újságíróktól

Nagyvilág2011.07.07, 11:49

David Cameron brit miniszterelnök undorítónak nevezte szerdán a News of the World brit bulvárlapot, miután felmerült a gyanú, hogy a lap munkatársai egy meggyilkolt tinilány telefonját lehallgatták, hogy információkhoz jussanak a bűncselekményről. A lap lehallgatási botránya évek óta dagad, a gyanú szerint több ezer brit híresség telefonjáról hallgattak le üzeneteket. A legkínosabb pedig az, hogy mindez vélhetően egy olyan szerkesztő irányítása alatt történt, aki idén januárig a kormányfő sajtófőnöke volt.

Megszűnik a meggyilkolt tini telefonját feltörő brit bulvárlap

Nagyvilág2011.07.07, 21:27

Vasárnap jelenik meg utoljára a súlyos etikai botrányba keveredett legnagyobb hétvégi brit bulvárlap, a News of the World. A döntés előzménye, hogy a héten kiderült, hogy a lap néhány éve feltörte és lehallgatta egy elrabolt és meggyilkolt kislány mobiltelefonjának üzenetrögzítőjét, exkluzív értesülésekre vadászva.

Der Standard: Kétes eljárások a volt titkosszolgálati vezetők ellen Magyarországon

Nagyvilág2011.07.06, 15:00

A volt magyar titkosszolgálati vezetők elleni igazságügyi eljárásokról ír az osztrák Der Standard. A lap tudósítója szerint az Orbán-kormány részéről Gyurcsánynak címzett megfélemlítési akcióról lehet szó.

Megvásárolt politika és Orbán pragmatizmusa - vélemények a kínai kormányfő budapesti útjáról

Nagyvilág2011.06.27, 11:28

Magyarország Kína stratégiai partnerének tekinti magát, így a Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint aligha lehetett számítani arra, hogy a magyar fél bírálni fogja a kínai viszonyokat. A China Daily szerint az eurózóna válsága miatt különös jelentősége van Ven Csia-pao kínai miniszterelnök európai körútjának.

Olasz sajtó: Berlusconi belebukhat a referendumba

Nagyvilág2011.06.14, 17:19

Eltérő módon ítélik meg az olasz sajtóban a vasárnap és hétfőn tartott népszavazás eredményét, ahol a voksolók elsöprő többsége elutasította a Silvio Berlusconi főbb programpontjait. Az ellenzéki lapok a kormány összeomlásáról írnak, míg a Silvio Berlusconihoz kötődő újságok szerint az emberek félelme győzött a népszavazáson, ami nincs kihatással a kormány jövőjére.

Simicska Lajos beosztottja vette meg a Metropol napilapot

Gazdaság2011.06.06, 15:08

Simicska Lajos egyik régi munkatársa, Fonyó Károly cége vette meg a Metropol napilapot.

Elindítja ipades újságját Rupert Murdoch

Techbázis2011.02.02, 15:16

Az ausztrál származású médiamágnás vállalata, a News Corporation ma délután leplezi le a The Daily nevű, teljes egészében iPadre tervezett, fizetős napilapját New Yorkban.

IPades újságban látja a jövőt a sajtómágnás

Archívum2010.11.22, 08:45

Táblakomputerre tervezett digitális újság elindítását tervezi Rupert Murdoch médiamágnás - jelentette vasárnap a CNN internetes kiadása.

A sértett embereket és a tényfeltárókat is segítené a Fidesz médiacsomagja

Itthon2010.06.11, 17:31

Teljesen átalakítaná a közmédiumok felügyeletét a Fidesz által benyújtott törvénycsomag, amely egy új sajtótörvényt is tartalmaz. Utóbbi tartalmaz a tényfeltáró újságírást segítő szabályokat, de bevezetné azt is, hogy ha valakit megsértenek egy cikkben, akkor ő jogot kapjon a válaszadásra. Az ORTT jogutódja a javaslat szerint a Médiatanács lenne, négy helyett kilenc évre választott tagokkal.

A németek 40 százaléka kész lenne fizetni az internetes sajtóért

Archívum2010.04.27, 13:23

A németek megközelítően 40 százaléka kész lenne fizetni azért, hogy "minőségi újságíráshoz" jusson hozzá az interneten - derült ki egy felmérésből.

Jelszó a Bugattitól és Chevrolet-karkötő

Archívum2010.03.31, 11:30

Egyre kreatívabbak az autógyártók pr-esei, akik közül többen az újságírók számára készített sajtóanyagokkal is próbáltak a konkurenseik elé kerülni a Genfi Autószalonon.

Egy sportoló életébe került a gyors pálya - lapszemle

Sport2010.02.14, 18:54

A helyi és a nemzetközi sajtó elsősorban a grúz szánkós, Nodar Kumaritasvili tragédiájával foglalkozik a vancouveri téli olimpia megnyitójának másnapján, maga a ceremónia háttérbe szorult a lapokban. A svédek azért a nyitóünnepségnek is beszóltak.

Victoria Beckham leszerepelt az amerikai Megasztárban

Tévé2010.01.14, 17:32

Kedden az egykori Spice Girl, Victoria Beckham zsűrizett az American Idol-ban - az amerikai sajtóban szinte mindenhol lehúzták a szereplését.

Gazdasági újság a legolvasottabb napilap az USA-ban

Archívum2009.10.26, 16:05

Több mint 10 százalékkal csökkent az Egyesült Államokban a napilapok április és szeptember között mért átlagos forgalma a tavalyi év hasonló időszakához képest - jelentette hétfőn az amerikai sajtó.

Egyre vékonyabb a New York Times

Archívum2009.10.21, 00:11

A The New York Times újabb száz munkatársát bocsátja el hírszerkesztőségéből az év végéig - tájékoztatott kedden a vezető amerikai liberális napilap. A létszámcsökkentés az 1250 fős newsroom 8 százalékát érinti. A finanszírozási gondokkal küzdő orgánum korábban már megvált 15-20 újságírójától.

A Bloombergé lesz a BusinessWeek

Archívum2009.10.14, 07:26

A Bloomberg amerikai pénzügyi hírszolgáltató megvásárolja a pénzügyi nehézségekkel küszködő BusinessWeek című magazint - jelentette be ez utóbbi honlapján.

Ringieré lehet a Bravo

Archívum2009.10.08, 13:57

A Gazdasági Versenyhivatal engedélyezte, hogy a Ringier-csoport megszerezhesse az Europress Kft. és az Euromédia Bt. feletti irányítást.

Szóvivők nélkül marad a BKV

Itthon2009.08.26, 13:21

Mindkét szóvivőjét menesztette a BKV, és a jövőben nem is tölti be a posztokat - közölték szerdán. A társaság új kommunikációs rendszert vezet be, amelyben a vállalat adott területeinek illetékesei közvetlenül fognak tájékoztatást adni a sajtó számára.

Erőteljes visszaesés az USA napilappiacán

Archívum2009.04.27, 20:39

Az Egyesült Államokban megjelenő napilapok példányszáma éves szinten 7,1 százalékkal csökkent az utóbbi hat hónapban.

Március közepére eldől a Bors sorsa

Gazdaság2009.02.10, 18:19

Egy hónapon belül dönt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) arról, hogy irányítást szerezhet-e a Bors bulvár-napilap kiadója felett a versenytárs Blikk tulajdonosa - közölte a GVH szóvivője kedden az MTI-vel.

Előző
Következő