sajtó

címke rss

Lemondott Murdoch egyik legrégebbi munkatársa a lehallgatások miatt

Nagyvilág2011.07.16, 00:17

Újabb vezető hagyta el Rupert Murdoch vállalkozó médiabirodalmát a brit lehallgatási botrány miatt. Les Hinton, a Dow Jones médiacsoport vezetője nem sokkal azután jelentette be a lemondását, hogy a Murdoch-sajtóbirodalom nagy-britanniai cégcsoportjának vezérigazgatója, Rebekah Brooks is távozott.

Murdoch fizetett hirdetésekben kér bocsánatot a lehallgatások miatt

Nagyvilág2011.07.16, 16:18

Személyes aláírásával jegyzett fizetett hirdetésekben kért bocsánatot a lehallgatási botrány miatt Rupert Murdoch sajtómágnás. Brit sajtóértesülések szerint lehetséges, hogy a News International médiabirodalom vezérigazgatójának lemondása után távoznia kell a cég elnökének, Murdoch fiának is.

Lemondott a lehallgatási botrány után a brit Murdoch-cég vezérigazgatója

Nagyvilág2011.07.15, 12:43

Lemondott Rebekah Brooks, a lehallgatási botrányba keveredett, azóta bezárt News of the World című vasárnapi bulvárlapot kiadó brit cégcsoport igazgatója. Az ügyben több politikai és rendőrségi vizsgálat is indult.

A szeptember 11-ei áldozatok telefonjainak lehallgatása miatt nyomoz az FBI

Nagyvilág2011.07.15, 16:18

A Rupert Murdoch tulajdonában lévő News Corporation médiabirodalom újságírói állítólag fel akarták törni a 2001. szeptember 11-ei merényletek áldozatainak telefonjait - értesült a BBC. Az FBI nyomozást indított, mert Murdoch médiabirodalmának alkalmazottai állítólag le akartak fizetni egy New York-i rendőrtisztet, hogy megszerezzék a terrortámadások áldozatainak telefonszámait, illetve a támadások előtt lezajlott beszélgetéseik adatait.

Sztrájkolnak az elbocsátások miatt a BBC újságírói

Nagyvilág2011.07.15, 13:07

Huszonnégy órás sztrájkot kezdtek a BBC brit közszolgálati médium dolgozói a BBC Világszolgálatánál tervezett leépítés miatt. A takarékossági programnak sok idegen nyelvű - köztük kelet-európai - adás is áldozatául esik.

A Sunday Times is illegális információszerzés gyanújába keveredett

Nagyvilág2011.07.12, 09:55

Dagad az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotránya: hétfőn már a Sunday Times is illegális információszerzés gyanújába keveredett, és a Murdoch-sajtóbirodalom brit lapjai által elkövetett hasonló vétségek áldozatai között lehet Károly brit trónörökös és Gordon Brown volt kormányfő is - értesült a BBC.

"Szomorún, de büszkén" búcsúzott a lehallgatásokba belebukó brit bulvárlap

Nagyvilág2011.07.10, 16:06

Megduplázott példányszámban adta ki utolsó számát vasárnap a News of the World, a brit telefonos lehallgatási botrány középpontjában álló bulvárlap. Az újság, amelynek tagjai éveken át közéleti személyiségek telefonjait hallgatták le, a címlapon mondott búcsút olvasók millióinak, és egész oldalas vezércikkben kért bocsánatot sötét ügyeiért. A vasárnapi kiadással véget ért a világ legnagyobb példányszámú angol lapjának 168 éves története.

Letartóztatták a lehallgatási botrányba keveredett brit bulvárlap szerkesztőjét

Nagyvilág2011.07.08, 15:26

Korrupció és lehallgatás vádjával letartóztatta a brit rendőrség a News of the World egyik szerkesztőjét, aki a gyanú szerint érintett lehet a bulvárlap lehallgatási botrányában.

Megszűnik a meggyilkolt tini telefonját feltörő brit bulvárlap

Nagyvilág2011.07.07, 21:27

Vasárnap jelenik meg utoljára a súlyos etikai botrányba keveredett legnagyobb hétvégi brit bulvárlap, a News of the World. A döntés előzménye, hogy a héten kiderült, hogy a lap néhány éve feltörte és lehallgatta egy elrabolt és meggyilkolt kislány mobiltelefonjának üzenetrögzítőjét, exkluzív értesülésekre vadászva.

Megundorodtak a britek a meggyilkolt tini telefonját feltörő újságíróktól

Nagyvilág2011.07.07, 11:49

David Cameron brit miniszterelnök undorítónak nevezte szerdán a News of the World brit bulvárlapot, miután felmerült a gyanú, hogy a lap munkatársai egy meggyilkolt tinilány telefonját lehallgatták, hogy információkhoz jussanak a bűncselekményről. A lap lehallgatási botránya évek óta dagad, a gyanú szerint több ezer brit híresség telefonjáról hallgattak le üzeneteket. A legkínosabb pedig az, hogy mindez vélhetően egy olyan szerkesztő irányítása alatt történt, aki idén januárig a kormányfő sajtófőnöke volt.