ORTT

címke rss

Elsötétült a TV2 képernyője

Január 2-án déltől éjfélig egy korábbi ORTT-büntetés miatt nem sugároz műsort a TV2. 

Elsötétül az MTV egy 2008-as Híradója miatt

Itthon2011.03.02, 09:03

Hírműsor miatt korábban még egyetlen tévé sem kapott olyan súlyú szankciót, amilyet a Magyar Televízió kapott egy 2008. decemberi Híradója miatt.

A Danubius nyert, a Sláger vesztett a frekvenciaperben

Itthon2011.02.23, 17:06

Jogerős döntéssel zárultak azok a perek, amelyeket a frekvenciájától másfél évvel ezelőtt megfosztott Danubius és Sláger Rádió indított. A Danubius esetében a Legfelsőbb Bíróság kimondta, hogy jogsértően járt el az ORTT, amikor nem zárta ki már a frekvenciák pályáztatása során a frekvenciáját végül elnyerő Advenio Zrt.-t. A másik eljárásban viszont a Sláger Rádió vesztett, a bíróság szerint az ORTT itt nem járt el jogsértően.

Köztéri szex bemutatása miatt büntetheti az ORTT a Tv2-t

Tévé2010.07.29, 11:07

Július 28-án a Mokka nézőinek a szerkesztők közösülő fiatalokról készült fotókat mutattak, ahol a szereplőknek csak a fejük volt fekete kockával fedve, ágyékuk nem. Az ORTT büntetheti a csatornát, mivel egy korábbi, hasonló esetben elmarasztaló döntés született.

Igent mondott a parlament az új médiafelügyeletre

Itthon2010.07.22, 23:36

A következő kilenc évben az Orbán Viktor miniszterelnök által kinevezett személy felügyelheti a hazai hírközlést és a médiát, miután a parlament csütörtökön elfogadta a médiafelügyelet átalakításáról szóló törvényt. A jogszabály értelmében megszűnnek a közmédiumok kuratóriumai, helyettük egyetlen új testület áll fel, és marad hivatalban kilenc évig. A törvénybe az utolsó pillanatban került bele egy módosítás, amely pontot tehet a rádiófrekvencia-vita végére.

Mindenki győztesnek érzi magát a frekvenciaháború újabb ütközetében

Itthon2010.07.20, 11:57

Nem fog egyhamar kiderülni, mi lesz a sorsa az egykori Sláger és a Danubius Rádió frekvenciáját elnyerő Neo FM-nek és Class FM-nek annak ellenére, hogy most már jogerős bírósági ítélet mondja ki, hogy nem is indulhattak volna azon a pályázaton, amelyet ők nyertek meg. A két cég állítja, ez még nem jelenti azt, hogy vissza kellene adniuk a frekvenciájukat, a Sláger és a Danubius viszont követeli a régi műsorszolgáltatási jogát.

Fideszes javaslatot les ugrásra készen az EU kormánya

Itthon2010.07.16, 15:56

Az Európai Unió legbefolyásosabb testületével találhatják szembe magukat a magyar kormánypártok az új médiatörvény miatt. Az [origo] úgy tudja, hogy a médiafelügyelet átalakításáról szóló fideszes javaslat miatt eljárást indíthat Magyarország ellen az Európai Bizottság. A meccs még nincs lefutva, a bizottság csak a törvény elfogadása után alakítja ki végső álláspontját és az [origo]-nak nyilatkozó bizottsági forrás szerint van esély arra, hogy a bizottság számára megnyugtató megoldás szülessen.

Jogerős ítéletre hivatkozva visszakéri frekvenciáját a Sláger Rádió

Itthon2010.07.14, 18:49

Megnyerte az ORTT ellen indított pert a Sláger Rádió és a Danubius Rádió, amelyek múlt ősszel vesztették el országos rádiófrekvenciájukat. A Sláger képviselője szerint az ítéletben az áll: a végül győztesként kihírdetett Neo FM pályázatát ki kellett volna zárni, így jogszerűtlen a velük kötött szerződés, a Sláger Rádiónak vissza kell kapnia a frekvenciáját. A Neo FM viszont azt állítja, az ítélet mellettük szól, a bíróság is kimondta, hogy nem kell felbontani a velük kötött műsorszolgáltatási szerződést.

Eleinte 66 ezren nézték az RTL Klub sötét képernyőjét

Tévé2010.06.29, 11:42

Két korábbi ORTT-döntés értelmében június 28-án este kétszer is elsötétült az RTL Klub: a mérések szerint csak 5-6 ezer tévéző figyelte átlagban a tájékoztató feliratot.

Az aknamezőt kerülné el a Fidesz a médiacsomag halasztásával

Itthon2010.06.29, 20:56

Egy váratlan húzással levette a kormánytöbbség a parlament hétfői napirendjéről a médiacsomag nagyobb részét, pedig két hete még amellett érveltek az előterjesztők, hogy sietni kell az elfogadásával. Egy fideszes forrás szerint a párt arra vár, hogy hivatalba lépjen Schmitt Pál megválasztott államfő, aki biztosan aláírja majd a törvényeket. A csomag a parlamentben több ponton módosult, állítólag azért, mert a politikusok más szemmel nézték, mint az azt kidolgozó jogászok.

Két film miatt bűnhődik elsötétítéssel az RTL Klub

Tévé2010.06.28, 11:10

Egy 2008-as és egy 2009-es film miatt függesztette fel az ORTT az RTL Klub műsorszolgáltatási jogát: június 28-án kétszer másfél órára elsötétül a csatorna képernyője.

Hétfőn kétszer is elsötétül az RTL Klub, új időpontban a Barátok közt

Tévé2010.06.26, 14:46

Korábbi ORTT-büntetések következtében június 28-án, hétfőn, este nyolckor és tízkor is elsötétül az RTL Klub képernyője.

Ősellenségeket hozott össze a Fidesz villámgyors médiareformja

Itthon2010.06.15, 09:55

Az egymással is gyakran vitatkozó ellenzéki pártok - az MSZP, a Jobbik és az LMP - mindegyike támadja a Fidesz által benyújtott médiacsomagot, mert szerintük az a kormánypárt embereinek bebetonozásáról szól. Az sem tetszik nekik, hogy a Fidesz rendkívül gyorsan, néhány nap alatt keresztülvinné a törvények egy részét. A vita váratlan helyzetet teremtett, amelyben a jobbikos Pörzse Sándor is azon csodálkozik, hogyan kerülhetett az MSZP-vel egy oldalra.

Az utolsó pillanatban ütötte ki a katolikus adót a Klubrádió

Itthon2010.04.29, 10:20

Az utolsó pillanatban vitte el a Katolikus Rádió elől a mostaninál jobb vételi lehetőséget biztosító, utolsó fővárosi rádiófrekvenciát a Klubrádió. Az ORTT fideszes tagja a rádiófrekvenciáról döntő ülésen a jegyzőkönyv szerint azt állította, hogy a pályázatot gyakorlatilag a Katolikus Rádiónak ígérték, bár ezt több másik tag vitatja. A Klubrádió egyetlen ponttal nyerte a pályázatot, de az egyik fideszes ORTT-tag nem volt ott a szavazáson.

A Klubrádiónak adta az utolsó fővárosi frekvenciát az ORTT

Itthon2010.04.21, 19:23

A két MSZP-s és az SZDSZ-es delegált szavazatával a Klubrádiónak adta az utolsó szabad budapesti rádiófrekvenciát az ORTT. A testület fideszes tagja, Szalai Annamária támadta a döntést, szerinte így akarják elhallgattatni a frekvenciára szintén pályázó Katolikus Rádiót. A szocialisták által delegált Gyuricza Péter visszautasította Szalai vádjait.

Nem palástolta volna a Fidesz a közmédia politikai felügyeletét

Itthon2010.04.20, 16:04

A Fidesz módosítaná a médiatörvényt, ha kétharmados többséget szerez - jelentette be hétfőn Kövér László, a párt országos választmányának elnöke. A párt illetékese ugyan nem nyilatkozik, de készült már egy olyan, ötpárti egyeztetéseken kidolgozott javaslat az elavult médiatörvény lecserélésére, amelynek több elemét a tárgyalásokon résztvevő politikusok szerint a Fidesz is támogatta. A tervezet őszintébbé tette volna a közmédiumok politikai felügyeletét és elválasztotta volna egymástól a büntetéseket kiszabó médiahatóságot és a pénzosztó feladatokat.

Az ORTT a tévék közül az RTL Klubot vizsgálta legtöbbször

Tévé2010.04.16, 13:02

2010 első negyedévében mindössze 28 panasz érkezett az ORTT Panaszbizottságához, a tévék közül az RTL Klubot kritizálták legtöbbet.

Lesöpörte az ORTT a Sláger frekvenciája miatt kapott ügyészségi dorgálást

Itthon2010.03.16, 17:44

Hiába kérte az ügyészség az ORTT-t, hogy indítson eljárást a Sláger Rádió utódja, a Neo FM tulajdonosi szerkezete miatt, a médiahatóság nem ért egyet a kifogásokkal és nem hajlandó kivizsgálni az ügyet. Pedig a Majtényi László egykori ORTT-elnök kezdeményezésére eljáró ügyészség megállapította, hogy a Neo FM megsértette az összeférhetetlenségi szabályokat, amikor megnyerte a Sláger Rádió országos frekvenciáját. Az ügyészség szerint az ORTT mulasztott, amikor nem lépett fel ez ellen.

188 ezren panaszolták be a Family Guy egy részét

Tévé2010.03.01, 11:14

Az amerikai ORTT-hez, vagyis az FCC-hez a Family Guy egyik epizódjára érkezett eddig a legtöbb panasz.

Jogsértő lehetett az ORTT-s szavazás elhalasztása

Itthon2010.02.22, 19:48

Az Országgyűlés elhalasztotta az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) elnökének megválasztását, pedig a médiatörvény szerint szavazniuk kellett volna a képviselőknek. A rádiópályázati botrány miatt lemondott korábbi elnök tanácsadójaként dolgozó Polyák Gábort az államfő mellett Bajnai Gordon is javasolta a posztra, de végül a szocialisták sem akartak szavazni róla.

Ha forog a kamera, leteszik a cigit

Tévé2010.02.19, 15:52

Törökországban két tévétársaságnak is büntetést kell fizetnie, amiért dohányzást ábrázoló képsorokat küldött képernyőre. Egyre több országban vezetnek be hasonló tilalmakat, annak ellenére, hogy filmen a cigarettázás dramaturgiai vagy jellemábrázoló eszköz is lehet - itthon a médiatörvény nem foglalkozik ezzel, a dohányáruknak csupán a reklámozását tiltja.  

A pártoknak üzent a kormány Majtényi tanácsadójának jelölésével

Itthon2010.02.18, 15:14

Majtényi László volt ORTT-elnök egykori tanácsadóját, Polyák Gábort jelölte az államfő és a kormányfő a médiafelügyeleti szerv élére. Polyák Gábor a Pécsi Tudományegyetem jogi karán működő kommunikációs tanszék oktatója. Az  [origo] egy kormányhoz közeli forrásból úgy értesült, Polyák jelölését üzenetnek szánják, direkt olyan embert kerestek, aki Majtényihoz hasonlóan ellenáll a pártok befolyásának.

Az RTL Klub Híradójában a legtöbb az erőszakos jelenet

Tévé2010.02.17, 17:07

Az RTL Klub Híradója mutatta be a legtöbb erőszakos jelenetet 2009 első félévében az Országos Rádió és Televízió Testület elemzése szerint; a testület négy kereskedelmi, két közszolgálati és két hírtelevízió hírműsorait vizsgálta.

Betett a Tv2-nek az elsötétítés

Tévé2010.02.05, 14:48

Február 4-én este 91 percig sötét maradt a Tv2 képernyője, a nézettség ennek megfelelően - az adott sávban - minimálisra csökkent.

Szúrópróba vezet a tévék elsötétítéséhez

Tévé2010.02.03, 16:12

Egy közel hétéves ügy miatt csütörtökön elsötétül a Tv2, mely tízmillió forintot is veszíthet a kieső bevételek miatt. A kereskedelmi tévék ismétlődő jogsértéseinek egy része ugyanakkor ORTT-intés vagy retorzió nélkül marad, hiszen hivatalból havonta csak egy-egy napon vizsgálják a nagyobb csatornák műsorát, tehát amennyiben nézői panasz vagy testületi tagtól észrevétel nem érkezik, akkor nem is lesz ügy egy-egy merészebb képsorozatból, nem megfelelő korhatár-karikából, meztelenkedésből. Az adott napokon is csak délután négy és este kilenc óra közt ellenőrzik a csatornákat, a többi sávot már nem figyeli automatikusan az ORTT.

Ismét az Esti Showdert vizsgálja az ORTT

Tévé2010.02.01, 13:44

A január 14-i adásban hallott káromkodások miatt panaszolta be a műsort egy néző az ORTT-nél.

91 percre elsötétül a Tv2

Tévé2010.01.29, 13:02

Valószínűleg jövő csütörtökön, február 4-én 91 percre elsötétül a Tv2, egy korábbi, nem megfelelő időpontban és nem megfelelő korhatárral leadott film miatt. Az ORTT-nek nem tetsző jeleneteket még 2001-ben és 2003-ban vetítette a csatorna, de 2010-ig húzódott az ügy.

Jogsértő módon pályáztatták a Sláger Rádió frekvenciáját a bíróság szerint

Itthon2010.01.19, 15:05

Jogsértő módon járt el az ORTT, amikor a Sláger Rádió frekvenciájára kiírt pályázaton győztesnek nyilvánította az FM1 konzorciumot, amely Neo FM néven indított rádiót. A bíróság nem jogerős ítélete szerint a pályázatot jogellenesen bírálták el, így nem nyerhetett volna a cég. A bíróság ugyanakkor nem rendelkezett a már megkötött műsorszolgáltatási szerződésről, amely az ORTT szerint így továbbra is érvényes. 

Újrakezdte műsorát Boros és Bochkor

Itthon2010.01.18, 14:15

Újraindult Bochkor Gábor és Boros Lajos reggeli műsora a NeoFM-en hétfőn. A Sláger Rádiótól átvett Bumeráng csapatából az új rádió csak a hírszerkesztőt nem tartotta meg: Bochkoréktól a Neo legalább akkora hallgatottságot vár, mint amennyit a Slágernél produkáltak.

35 millió forintra büntették a Tv2-t a sittes Hal a tortánért

Tévé2010.01.15, 16:15

A Hal a tortán öt műsora miatt 28,7 millió forintot, az előzetesek miatt pedig 6,7 milliót kellene fizetnie a Tv2-nek, de a csatorna bírósághoz fordul. A Tasnádi Péter, Stadler József, Zalatnay Sarolta, Nagy Éva és Pápai Joci szereplésével készült gasztroreality az ORTT szerint hátrányosan befolyásolta a 12-16 éves fiatalok fizikai, erkölcsi vagy szellemi fejlődését, ráadásul a korábban elkövetett bűnöket elbagatellizálták a műsorban.

A Magyar Rádió és az RTL Klub ellen érkezett a legtöbb panasz

Tévé2010.01.15, 11:10

Megduplázódott a panaszok száma 2009 utolsó negyedévére.

Jogsértő módon lett a Classé a Danubius frekvenciája a bíróság szerint

Itthon2010.01.05, 15:31

Jogsértőnek találta a Fővárosi Bíróság a Sláger és a Danubius Rádió frekvenciájára kiírt ORTT-pályázatot. Keddi, nem jogerős ítéletében a bíróság azért adott igazat a Danubiusnak, mert a médiahatóság nem zárt ki a pályázatból egy olyan indulót, amelyik megszegte a szabályokat. Később ez a pályázó szerezte meg a Danubius frekvenciáját hét évre. Szalai Annamárai fideszes ORTT-tag szerint viszont csak egy kérdésben adott igazat a bíróság a Danubiusnak, ez ellen pedig fellebbezni fognak.

Elkezdődött a Sláger Rádió pere

Itthon2009.12.17, 16:59

Elkezdődött a Sláger Rádió pere, a frekvenciáját októberben elvesztő rádió azt szeretné, hogy a Fővárosi Bíróság kimondja: jogellenesen adta másnak a frekvenciát az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT). A Danubius is pert indított.

Januárig elnapolták a Danubius perét

Itthon2009.12.17, 10:30

Januárig elnapolták az egykori Danubius Rádió ORTT elleni perét. A médiahatóságot azért perelte be a rádió tulajdonosa, mert októberben másnak adta oda hét évre az országos frekvenciát, amelyet addig a Danubius használt.

Visszaszólt Majtényi a Sláger frekvenciáját megnyerő cég vezetőinek

Itthon2009.12.14, 13:51

Visszautasítja Majtényi László egykori ORTT-elnök a Sláger Rádió frekvenciáját megszerző Neo FM vezetőinek csütörtöki nyílt levelében megfogalmazott bírálatát. Majtényi azt állítja, törvénytelen pályázaton döntöttek a Sláger és a Danubius utódjáról.

Nem mutogatják Obamának Magyarország szégyenfoltját

Itthon2009.12.11, 09:10

Iráni verőemberekkel, bloggerek bebörtönzőivel és terrorista csoportokkal is egy osztályba került Magyarország azzal, hogy kedden határozatban ítélte el az amerikai képviselőház a Sláger és a Danubius Rádió frekvenciájának megpályáztatását. A határozatból nem lesz törvény és valószínűleg Barack Obama amerikai elnökhöz sem jut el. A Külügyminisztérium nem kívánt reagálni az [origo]-nak a határozatra, a frekvenciákról döntő ORTT pártdelegáltjai viszont csak legyintettek.

Fizetett hirdetésben védi magát a Sláger Rádió utódja

Itthon2009.12.10, 15:38

Elődjét, a Sláger Rádiót, és az ORTT lemondott elnökét, Majtényi Lászlót is bírálja országos napilapokban megjelentetett hirdetésében a Neo FM. A rádió a magyarországi befektetésekért aggódó nagykövetek novemberi nyilatkozatára reagált nyílt levelével, amelyben azt bizonygatja, nincs pártkötődése, és szabályosan nyert az országos rádiófrekvencia üzemeltetésére kiírt pályázaton.

Ügyésszel vizsgáltatná a rádiópályázatot az ORTT távozó elnöke

Itthon2009.11.23, 12:55

A legfőbb ügyészhez fordult a két országos kereskedelmi rádiófrekvenciára kiírt pályázat miatt Majtényi László, az ORTT távozó elnöke, mert törvénysértőnek tartja az eljárást. A pályázat azzal zárult, hogy a Sláger és a Danubius Rádió frekvenciáit két új rádió vette át, de Majtényi szerint a velük megkötött műsorszolgáltatási szerződés a pályáztatás hibái miatt jogsértő. Bajnai Gordon kormányfő hétfőn azt mondta, tisztázni kell a pályáztatás kérdését, ezért támogatja, hogy parlamenti vizsgálóbizottság alakuljon az ügyben.

Káromkodás terén ötletesek a tévések

Tévé2009.11.22, 08:37

Itthon szaftos káromkodás is adásba kerülhet anélkül, hogy 18-as karikát kapna, a nézők pedig ritkán protestálnak az ORTT-nél a trágár szöveg miatt. Sok amerikai sorozatot is nézünk, ezekben sem fogják vissza magukat a természetességre törekvő színészek, illetve a dialógusok írói: egy felmérés szerint a trágár szavak száma nemcsak határozottan nő, de sorra jelennek meg új káromkodási formák is.

Megköszönte Majtényi munkáját Bajnai

Itthon2009.11.22, 15:43

Bajnai Gordon levélben köszönte meg a Majtényi Lászlónak, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) lemondott elnökének munkáját. Bajnai szerint Majtényi lemondása figyelmeztetés, hogy a közérdek szolgálata nem érvényesül megfelelően az ORTT működésében.

Helyi rádiók tűnhetnek el az átrendeződésben

Gazdaság2009.11.18, 16:42

Olcsóbb, de nehezebben is fenntartható egy hálózatba szervezett rádió. A Sláger és a Danubius mégis nekivághat, hogy újra helyi szinten felépítse azt, amit az ORTT országos frekvenciákról szóló döntése miatt elveszített. Ezáltal viszont a sikeres, de kis tőkéjű helyi rádiók kerülnek veszélybe, ha a médiapolitika nem tesz semmit a megmentésükért.

A gazdasági erő és a tulajdon hatalma: hova álljunk?

Vélemény2009.11.12, 18:43

A tulajdonjog olyan elidegeníthetetlen jog, mint a vallásszabadság. A kereskedelmi rádiók és a pécsi vízmű kvázi államosítása mégis azt bizonyította, hogy a magyarországi tulajdonjoggal rendelkezők ki vannak szolgáltatva a politika önkényének. Miért veszélyes ez hosszú távon? Miért befolyásolja az egy főre jutó jövedelem növekedését, illetve csökkenését?

Idén elmarad a tévés népünnepély

Tévé2009.11.12, 20:54

Kilenc év után idén nem lesz Kamera Hungária, ahol televíziós műsorok versengenek egymással különböző díjakért. A szervező szerint azért marad el a fesztivál, mert az ORTT kevesebb támogatást adott, mint tavaly és emiatt sok más szponzor is visszatáncolt. Az ORTT szerint kevés a pénz, és azt nem szerintük bulvár, hanem minőségi műsorok és rendezvények támogatására szeretnék elkölteni.

Csak az SZDSZ sürgeti a rádiópályázatot vizsgáló bizottságot

Itthon2009.11.09, 14:33

Nem tárgyal az Országgyűlés sürgősséggel arról, felállítsanak-e az országos kereskedelmi rádiófrekvenciák megpályáztatását vizsgáló parlamenti bizottságot. Az SZDSZ kivételével valamennyi pár elutasította a kérdés sürgős napirendre vételét, de az MSZP állítólag utalt rá, hogy később talán hajlandó megvitatni.

A Zene Rádió Zrt. is beperli az ORTT-t

Itthon2009.11.04, 12:04

Valószínűleg pert indít az ORTT ellen a Danubius és a Sláger Rádió után a Zene Rádió Zrt. is. A céget azért zárta ki az országos rádiófrekvenciákért folyó versenyből a médiahatóság, mert irreálisnak ítélte az üzleti tervét.

Nem kellett az ORTT-nek az új rádió önfeláldozása

Itthon2009.11.09, 14:11

Úgy mentesítette átmenetileg az ORTT a médiatörvény összeférhetetlenségi szabályai alól a Sláger Rádió frekvenciáját októberben elnyerő FM1 konzorciumot, hogy a cég a pályázathoz beadott nyilatkozatában akár azt is vállalta volna: győzelme esetén feltétel nélkül és azonnal eleget tesz a jogszabály előírásainak. A cég pályázatában jelezte, hogy szeretné megtartani a Sláger frekvenciája mellett másik rádióadóját is.

Spártai életmódot és nagy pénzeket ígérnek az új rádiók

Itthon2009.11.04, 16:52

Aláírták a műsorszolgáltatási szerződést a Sláger és a Danubius Rádió helyén induló két új rádió, a Neo és a Class képviselői. A Neo spártai gazdálkodást és rengeteg közéletí műsort ígér, a zenék harmada magyar lesz. A Class inkább a régebbi magyar slágerekből válogat, de lesz olyan műsor is, amelyben a hallgatók megoszthatják gondolataikat ismert emberekkel. Az ORTT fideszes tagja reméli, hogy nagyon fognak örülni a hallgatók.

Este elsötétül a Tv2

Tévé2009.11.03, 12:04

Öt évvel ezelőtti műsorért kirótt képernyő-elsötétítést hajt végre kedd este a Tv2.

Alányúlt az ORTT a két új rádiónak

Itthon2009.11.04, 15:09

Kedvezményt adott keddi ülésén az ORTT annak a két cégnek, amelyik a múlt héten megnyerte a Danubius és a Sláger Rádió frekvenciáját - értesült az [origo]. A Sláger frekvenciáját elnyerő FM1-nek megengedték, hogy még fél évig megtartsák másik rádiójukat, pedig a pályázat során az [origo] információi szerint vállalták, hogy erről lemondanak. A másik nyertes cégnek, az Adveniónak sem kell visszaadnia az érdekeltségébe tartozó Lánchíd Rádió frekvenciáját, igaz, ők ezt nem is vállalták a pályázat során.

Felszabadult az ORTT lemondott elnöke

Itthon2009.10.30, 08:15

Felszabadultnak érzi magát Majtényi László, az ORTT szerdán lemondott elnöke, aki erről egy rádióinterjúban beszélt péntek reggel. A november 30-val távozó elnök nem fogja aláírni a rádiópályázat győzteseivel kötendő szerződést, miután emiatt a döntés miatt mondott le posztjáról.

Előző
Következő